15 feb 2013

LIFE Try new things!

Soms heb ik het gevoel dat de dagen een voor een wegslijten en ik langzaam oud wordt zonder enige spoor van vreugde in mijn leven.Oke dat klinkt wel heel dramatisch, maar ik denk dat meer mensen last hebben van een winterdip, vermoeidheid, verveling of gewoon een slechte dag. Om mezelf uit mijn eentonige leven (wat het eigenlijk helemaal niet is) te onttrekken heb ik een nieuw project bedacht. Iedere dag iets nieuws doen.

Door nieuwe ervaringen in je leven en nieuwe invloeden krijg je meer inspiratie, ook blijkt dat deze ervaringen je beter bij blijven dan dingen die je al veel vaker hebt gedaan. Nieuwe dingen  slepen je uit je dagelijkse routine en zorgen ervoor dat je meer uit jezelf en je leven haalt. Deze 'nieuwe dingen' kunnen natuurlijk groot zijn maar ook klein.
Om mezelf een niet al te  hoge druk op te leggen besloot ik dat ik niet persé iedere dag iets nieuws hoef te doen, ook vind ik het moeilijk om nieuwe dingen te bedenken die ook nog eens haalbaar zijn. Ik kwam tot het volgende:

1. Alleen naar de bioscoop.
Ik ben nog nooit alleen naar de bioscoop geweest want ik durf het eigenlijk niet. Ik ken genoeg mensen die er helemaal geen moeite mee hebben om in hun eentje op een woensdagochtend of zaterdagavond een film te gaan kijken. Maar het lijkt me zo.. alleen. Of misschien is het meer de angst dat ik me alleen zou voelen dat ik niet ga. Maar het lijkt me ook wel lekker, om alleen zoiets te ondernemen. Daarom wil ik het toch eens proberen, hoewel ik dan liever voor de woensdagochtend kies dan voor een zaterdagavond.

2. Alleen een kop koffie drinken.
Wáár maak je je druk om zullen sommige mensen denken. Maar ook dat heb ik nog nooit gedaan. Ja alleen in de Starbucks op centraal station, maar dat telt niet vind ik. Wat moet ik dan doen als ik alleen aan de koffie zit? Voor me uit staren? Andere mensen observeren? Lezen of studeren? Eigenlijk is er genoeg mogelijk. Een ding mag niet: op mijn telefoon spelen. Want dan is alleen niet meer écht alleen.

3. Een andere route nemen tijdens het hardlopen.
Ik kan mijn vaste route onderhand wel dromen. Ieder huisje, iedere afslag, iedere boom. De route is onderhand niet bepaalt meer inspirerend te noemen. Daarom wil ik eens een andere route nemen, door het bos is misschien een idee, dat heb ik ook nooit eerder gedaan.

4. Mediteren
Iets wat ik al heel lang eens zou willen proberen maar wat er om een of andere reden nooit van  komt is mediteren. Mediteren zorgt voor rust en stilte in je hoofd en je komt er van tot rust. Ik denk niet dat ik het in één keer kan, maar het wordt tijd dat ik de eerste stap eens zet.

5. Een praatje maken met een onbekende.
Het is  niet zo dat ik nooit met mensen praat, maar ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik zelf een onbekende aansprak. Het hoeft geen geslaagd gesprek te zijn maar een korte woordwisseling is genoeg om deze opdracht te laten slagen. Het mag niet in een werksituatie zijn, ik dacht meer in de trein naar school, in de rij voor de kassa, zoekende naar mijn fiets in de fietsenstalling.

6. Zwemmen
Ik heb in mijn leven echt al wel eens gezwommen. Maar de laatste keer dat ik dit op een doordeweekse dag in het zwembad deed kan ik me niet meer herinneren.Het lijkt me een leuke doorbreking van de week en het is ook lekker ontspannend. Dit hoef ik van mezelf niet alleen te doen, het is juist gezellig samen!

2 opmerkingen:

Simone zei

Hey Flol!
Vorig jaar heb ik dit ook gedaan, maar voor school! Het lijkt misschien best een beetje eng in het begin maar het werkt wel! Ik vond het best fijn! Wij mochten ook zelf kiezen wat we gingen doen, als we maar 1x per week iets gingen ondernemen (alleen). Een paar dingen van je lijstje heb ik toen ook gedaan, grappig!
Succes! Ben benieuwd wat je er van vind ^^!
Als je iemand zoekt om mee te zwemmen, bied ik me bij deze aan, die staat al een tijdje om mijn "to do-list" ;-)!
Succes!!
Liefs Simoontje! xx

Anoniem zei

Ik heb nog wel een leuke aanvulling bij tip 2, het alleen drinken van een kop koffie..... ik zou niet alleen koffie doen, maar ook een geweldig stuk taart erbij met superveel slagroom.
Daar kun je je erachter verstoppen en zit je ook nog eens niet niets te doen. Ha ha ha
Dikke vette kus, mama

Volgers