3 feb 2013

BOOKS: Le Parisienne


Ken je dat gevoel? Terug van je zomervakantie en ‘dit jaar ga ik het helemaal anders doen-gevoel’. En dat zou ik! Dit jaar was het Zuid-Franse zon die mij inspireerde. Mijn voornemen was om ook na de zomer niet meer te stressesn voor school, niemand deed dat immers in Zuid-Frankrijk. De Franse dames dronken kopjes koffie op het terras, na het ontbijt onderweg of tussendoor een momentje voor jezelf, dat moest ik ook vaker doen. Een ander goed voornemen: simplicitieit en elegantie. Zoals Franse dames zich door het leven manouvreren is gewoonweg inspirerend. Mooie, simpele en elegante kleding gedragen op slanke even elegante lichamen. Een waar genot voor het oog van een simpele Hollander als ik.
Natuurlijk ben ik begin januari het spoor bijster. Want hoe zat het met de goede voornemens van na de zomer? Ik vond ze terug in Le Parissiene. Een praal, alleen al voor de salontafel. Ines de la Fressange schrijft inspirerende tips in het kleurrijke boek over hoe een echte parissiene zich kleedt, welke boetiekjes in Parijs dienen te worden bezocht, hoe je snel leuke feestjes voorbereidt, welke musthaves je in je kast nodig hebt en meer praktische tips. Een waar lust voor het oog en een inspiratie voor elk modehart. De franse dames zijn het ultieme voorbeeld hoe simpliciteit, elegantie en trends kunnen worden gecombineerd. Een voorbeeld is het hoofdstuk over opvallende kledingcombinaties die goed mogelijk zijn, mits je het op de juiste manier doet. Wat dacht je van een diamantenketting met jeansblouse of een bedrukte chiffonjurk met versleten motorlaarzen. Het boek heb je helaas al uit voordat je het idee hebt dat je erin begonnen bent En le boyfriend? Wanneer gaan we nou naar Parijs? Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Volgers