3 feb 2013

DIY: Shine bright like a diamond part1



Een lust voor het oog voor een kraai als ik. De diamantentrend die ik spotte in zaken als Bershka, H&M en Zara, heeft nog niet massaal Nederland overgenomen. Maar het feit dat deze modeketens het subtiel in de collectie verwerken betekent: het is gerechtvaardigd dat ik van mijn hysterische oud en nieuw jurk werkelijkheid maakte! Hoe pak je dit aan?

1.      Sla diamantjes in!  Ik wil geen gedoe met vieze plaklijn op mijn mooie jurkje, en daarom zocht ik diamantjes met gaatjes.  Via www.fournituren.nl kocht ik een paar grote diamanten, maar beter bezoek je de plaatselijke xenos en daar vind je ze in vele kleuren, vormen en maten.  Besteed een tientje en je hebt genoeg materiaal om je jurkje mee te vullen.

2.     Het jurkje! Het meest essentiele onderdeel van je project. Hierbij had ik twee eisen, niet te duur, hij wordt immers nog bewerkt en dure jurkjes moeten al perfect zijn. Twee, wel goede kwaliteit. Nee dit is niet de meest handige combinatie. Maar in de sale van H&M vond ik het perfecte expemplaar. Rood peplum voor 20 euro.

3.       Naald en draad. Dat lijkt me logisch. En dan nu hup beginnen!
Ik legde eerst de diamanten in ongeveer de vorm zoals ik het wou op de jurk. Hier maakte ik een foto van zodat ik af en toe hoe het beoogde eindresultaat er ook alweer uitzag. De foto zie je hiernaast. Vervolgens gewoon alles er netjes opnaaien, goed vastzetten door meerdere steekjes en goed afwerken met nette knoopjes. En dan een paar uurtjes werk, heb je een prachtige eyecatcher in je kast! En helemaal zelf gedaan! Dat ik de jurk ook daadwerkelijk heb gedragen is te zien op de onderstaande foto's.


Geen opmerkingen:

Volgers