6 feb 2013

FASHIONALITY: Isabel Marant


Een echte Parisienne ben ik nog niet, maar met mijn inspiratiebron Isabel Marant kom ik wel steeds een stapje dichterbij. Ik vind ongeveer ALLES geweldig aan haar collecties. Niet dat de prijs aan mij besteed is, maar merken als Zara en H&M laten zich gelukkig graag door deze Parijse dame inspireren.

Isabel Marant komt dus uit Parijs en begon op haar 15e met het zelf creëren en naaien van jasjes. Op haar 18e ging ze studeren aan de Parijse modeschool, en viel ze voornamelijk op door haar combinatie van street- en highfashion.
Haar je-ne-sais-quoi-stijl  is vaak vrouwelijk maar niet overdreven sexy. Het ademt Parijse cafe's , nonchalantie en zelfbewustheid.  Een mix van streetstyle, bohemian, en rock 'n roll. Marant draagt haar ontwerpen ook zelf, en wisselt dat zo'n 10 keer op een dag. Ze wil voelen hoe haar kleding staat en ze vindt het belangrijk dat een vrouw zich er prettig in voelt.


























Marant heeft voor haar ontwerpen niet éen bepaald type vrouw op het oog. 'The most beautiful girl would be a girl that feels comfortable with what she is'. Ze wil dat haar kleding een aanvulling is op de persoonlijkheid is van de vrouw. Ze moeten zelf weten wie ze is, en hoe Marant's ontwerpen daarop een aanvulling kunnen geven, en bovenal: zelfvertrouwen. Hoewel ik de bekende sneakers met hak nooit echt heb gewaardeerd, viel ik afgelopen winter voor de fringes, bouclé en western-achtige look. Ook deze zomer komen de jasjes weer terug, gecombineerd met paisleyprint, lichtroze en paars. Verder hou ik van de vele kraaltjes en pailletjes en flared jeans die terug komen.  Ik hoop dat Zara snel volgt!

Bronnen:
Elle
Voguepedia
In to the gloss

1 opmerking:

Nina zei

waauw die kleren van de foto's zijn zo mooi!

Volgers