4 jun 2013

RUNNING: THE COLOR RUN

Ik weet zeker dat The Color Run van afgelopen zondag behoort tot een van de leukste dagen van dit jaar. De organisatie leek wat amateuristisch maar toch kochten Simone en ik onze startnummers voor The Color Run. Een prijzig startnummer maar dan kreeg je ook een T-shirt, zakje kleurenpoeder, haarbandje en plaktattoo's (!!).  Tegen verwachting in was het heerlijk weer en studenten sjouwden met bier en sigaretten, ik besefde me dat dit een ander hardloopevenement was. Het leek wel een festival.  Ik hield het braaf bij een Aa-drink en sloot met Simone aan in de rij voor de start.

De start was een feestje met dansende hardlopers,door de DJ en MC werden we warmgedraaid voor de start. Iedereen vertrok in waves (groepen), en daarom hebben we moeten wachten. Ruim een uur later konden we starten en moest ik net naar het toilet. 5 kilometer lang heb ik gespeurd naar een wc, maar tevergeefs. De tijd vloog wel voorbij omdat we bij iedere kilometer een kleurinvasie over ons heen gegoten kregen. Voldaan bereikten we de finish en daar begon het feestje pas echt.

De sfeer tijdens het eindfeest was geweldig, iedereen zat vol endorfine. Het was mooi weer, er werden vrolijke kleuren gestrooid. Een enorme boost met Happy-feeling! Alle kleuren door elkaar en besmeerde gezichten die lachend voor de vele camera's verschijnen. De organisatie had vele fotografen ingehuurd om het feest vast te leggen en Net5 was aanwezig om  een filmpje ervan te maken. Voor de terugreis moest er flink gepoetst worden en werden we vreemd aangekeken in de trein, maar het was het zeker waard! 

Geen opmerkingen:

Volgers