17 jun 2013

FOOD Getting Healthy!

Gezond leven en  clean eten is steeds meer in opkomst. Op blogs word je dood gegooid met hoe je strak in je zomerlijf kan komen en overal lees ik over superfoods. Ik weet niet of dit healthcircus een tijdelijke trend is of een langlopende lijn maar ik kan niet ontkennen dat ik er niet aan mee doe. Ik heb altijd wel interesse gehad in gezond eten en nu ik op kamers woon vind ik het zeer belangrijk om niet aan alle kanten uit te dijen. Want eerlijk is eerlijk, die zak chips ligt nu wel erg dichtbij.

Daarom heb ik onbewust maar besloten om mee te gaan in de nieuwe healthtrend. Hardlopen deed ik al, maar wil ik deze zomer vrolijk rond lopen in crop tops dan doe ik er met vlagen ook wat buikspieroefeningen bij. Juist je leest het goed, met vlagen. Want discipline op dit gebied is nog even ver te zoeken.
Maar gezond eten, zonder al te veel toevoegingen is best lastig. Hoewel ik graag een Knorrpak koop en alleen hier en daar wat water en kip toevoeg, is dit natuurlijk niet helemaal volgens de nieuwe lijn. Uit gemakszucht hou ik mezelf voor dat ik niet meteen 100% overstag hoef en alles clean moet zijn.
Wel ben ik vorige week begonnen met Quinoa, een van de zogenaamde superfoods. Een rijstsoort zoals couscous of risotto boordevol vitamine, vult snel en bevat weinig calorieën. Ik heb het gekookt en vervolgens laten afkoelen, en daarna gemengd met donkere sla (beter dan ijsbergsla), tomaten, zwarte olijven feta en paprika. Echt heerlijk! En als je genoeg maakt heb je de volgende dag een originele lunch! Die neem ik gewoon braaf mee in mijn broodtrommel. Best een succes dus.
Een van mijn favoriete nieuwe bloggers zijn Esmée en Naoki. Hier lees ik graag over alles wat wel en niet mag en vervolgens overweeg ik of ik eraan mee doe. Ik dacht dat ik er goed aan deed om 's morgens en 's middags brood te eten maar die goede gewoonte blijk ik toch maar beter te kunnen vergeten. Maar geloof mij, als ik écht trek hebt, dan schreeuwt mijn maag om BROOD. Deze gewoonte blijf ik dus lekker aanhouden, maar dan natuurlijk wel meergranen of volkoren. Wel heb ik een nieuw beleg uitgevonden. Huttenkase! Magere kaas wat je in het supermarktschap vindt naast mozzarella en feta. Het is heerlijk met wat peper en eventueel een tomaatje. Echt een traktatie. 


Maar zoals ik zal zei, ik ga niet meteen overstag. Dus vandaag maakte ik gewoon lekker géén volkoren pasta en wel met vette carbonara saus. Ook lekker! Welllicht lezers krijgen jullie een vervolg op deze blog. Ga ik dan toch eens overstag en probeer ik gojiobessen uit? En heb ik dan straks plots een afgetrainde sixpack? Who knows..

Geen opmerkingen:

Volgers