18 sep 2013

DIY Rozenrokje

Een paar weken terug begonnen mijn handen weer te jeuken om zelf wat te maken, maar wat? Ik maak graag dingen waar ik echt wat aan heb. Deze keer wilde ik wat anders dan applicaties op een goedkoop t-shirtje zetten of weer een nieuw soort armbandje uitvinden. Het werd: een rokje.Volledig van eigen hand!

Ik legde het idee voor aan mijn moeder en zij kwam met een eenvoudig patroon. Ik nam mijn maten op, tekende het uit, en daar was het patroon. Een gelijke voor- en achterkant met alleen een rits, dat moest lukken. Mijn moeders oude naaimachine sleepte ik naar Arnhem, en daar zat ik dan. Op een doorsnee dinsdagavond aan een oude naaimachine te rammelen. Maar ik ben trots op het eindresultaat. Ik kan hem dragen met een spijkerblouse, witte blouse of een zwart shirt. Graag draag ik er een leuk riempje bij, zoals deze van Simone (ze heeft ook een toffe blog!). Zij maakte ook de outfit foto's, iets waar ik me tamelijk ongemakkelijk bij voelde...

En ik verklap vast dat ik een zéér pittig stofje heb liggen voor een tweede rokje. Ik houd jullie op de hoogte!

P.S. Wil je al mijn Do It Yourself posts terug lezen? Vind ze hier

2 opmerkingen:

Unknown zei

Jaaa echt leuk! Je rokje is echt goed gelukt! Lief dat je mijn blog hebt gelinkt <3 (ook al was het echt een grapje ;-)! En ein-de-lijk lukt het om een reactie te plaatsen.. Jeej!!

Carlijn zei

Super leuk rokje Floortje!

Volgers