25 jul 2013

VAKANTIE Nice, we zijn er weer.


Op de dag dat ik weer een van de mooiste steden van Europa zou bezoeken verheugde ik me eigenlijk het hele jaar. Nice had ik tijdens de vakantie van vorig jaar al in mijn hart gesloten. Met de trein is het vanaf Antibes maar een half uurtje. Het centrum van Nice bestaat uit een grote winkelstraat met de bekende ketens zoals H&M, Bershka, Pull and bear en Zara maar ook grote Franse merken waarvan ik de naam nu even kwijt ben.Vanuit die winkelstraat lopen verschillende zijstraten met kleinere winkeltjes waar Frank en ik ons graag vergapen aan Ray-Ban zonnebrillen en andere dingen. Vervolgens kom je op een groot plein waar je even stikt van de warmte om daarna het oude centrum vlakbij de kust te betreden.

Ik weet niet of ik ooit genoeg krijg van de Franse balkonnetjes met bloembakken aan gekleurde huisjes. De kleine boetiekjes en terrasjes in smalle straatjes leiden naar een soort hoofdstraat. Daar bevindt zich een grote antiekmarkt met aan weer zijdes van de straat kraampjes waar te midden de Franse kraameigenaren met hun families dineren onder het genoten van grote flessen witte wijn. Rondom de antiekmarkt liggen allerlei terrassen waar Franse gerechten worden verkocht aan de toeristen voor een goedkope prijs. Ieder terrasje ziet er even leuk en snoezig uit en uiteindelijke hakten Frank en ik een knoop door. Bij een restaurantjes met grote blauwe luiken bestelde ik een salade Nicoise en Frank een pizza Calzani.

Toe aan wat verkoeling liepen we naar de boulevard langs de kust. Daar scheurt af en toe een Ferrari, Porsche of iets anders voorbij wat er toe leidt dat het geluid nog nagalmt omdat Frank het herhaalt. De stranden zijn gevuld met strandtenten waar ligbedjes kunnen worden gehuurd en waar je cola voor 10 euro kan bestellen. Misschien doen we het wel een keer. Maar vandaag joeg de warmte ons de trein weer in terug naar Antibes en brachten we de laatste zonuren door aan het zwembad. 

3 opmerkingen:

Unknown zei

Floortje, je schrijft geweldig

Unknown zei

Floortje, je schrijft geweldig

Unknown zei

Floortje, je moet zien dat je voor een travelmagazine of zo gaat werken. Heerlijk om zo je vakantieverslagen te lezen!

Volgers