6 mrt 2014

Als, als, als..

Ik heb al vanaf december vrijwel geen kleding gekocht. En dat is best een overwinning voor mezelf. Maar met de voorjaarscollectie in de winkels bekruipt mij toch weer dat onbehaagelijke gevoel.. Mijn kleding is stom, ik heb wat nieuws nodig, ik heb elke dag hetzelfde aan, etcetera. En dan loop ik zomaar een schoenenwinkel tegen en kom ik onderstaande broques tegen. Ik weet gewoon: als ik deze schoenen heb zal mijn leven totaal anders zijn.

Ik kan ze dragen onder een rok over de knie, onder een mini rokje met gekke panty.Of bijvoorbeeld onder een mooie pantalon. Ze zijn leuk met kleur, mooi met grijs. Ik zal veranderen in een soort Parisienne lost in Holland. Die met rood gestifte lippen de wereld bekijkt vanuit een schattig cafeetje waarin ze een damessigaret rookt (alleen nog beginnen met roken). Neerkijkend op het alledaags publiek, opkijkend vanuit een mooi literair boek. De wereld beschouwend en overdenkend.
Dan word ik een dame blijven hangend in de jaren '50. Ik ga meer met de dag leven en me minder druk maken om dingen. Meer rode wijn drinken in plaats van witte. Dan ga ik eindelijk al mijn notitieboekjes gebruiken in de trein, in een winkel, eigenlijk door de dag heen: hele dag interessante dingen opschrijven.  Als ik die schoenen heb dan durf ik ook veel eerlijker te zijn, je zal zien dat ik minder over mij heen laat lopen en meer aan mezelf ga denken. Ik word een beter mens.

Ik koop alleen nog maar mooie producten en laat me omgeven door echt mooie spullen. Iedere dag gekleed in stijl.  Ik zal er iedere dag goed uitzien Ik hoef alleen maar een mooie panty te kopen, en misschien een extra rokje. Ook leuk is dan zo'n wit kraagje onder een trui. En natuurlijk een mooi gekleurde pantalon van Zara, in van die pastelkleurtjes.

Nu nog even passen.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Haha leuk! Mooi geschreven ook weer! Ik zeg kopen ;-)!!

Anouk zei

Ik ben heel benieuwd, wanneer ga je ze kopen?

Floortje zei

Ik ga ze deze week denk ik allereerst maar eens passen. En wat een geinig artikel Simone! Typisch allemaal :-)

Volgers