15 okt 2010

Onbederf'lijk Vers


Na wat enthiousiaste verhalen van medestudenten over vorig jaar, besloot ik afgelopen woensdag ook maar eens een kijkje te gaan nemen. Inderdaad, Onbederflijk Vers was ook voor mij een succes! Kort uitgelegd is onbederf'lijk vers een poeziefestival. Dit jaar werd het georganiseerd in Nijmegen. Op verschillende locaties in de binnenstad worden rondes van een kwartier gehouden. Binnen dit kwartier treden drie, zowel bekende als onbekende, dichters op. Misschien denk je: poezie? wat een duf gedoe! Maar echt waar! Poezie kan ook heel erg leuk zijn. Als je iets met poezie wilt, gedichten spreken je aan. Dan moet je hier echt eens gaan kijken. Je krijgt een volle avond voorgeschoteld waarin je allerlei verschillende soorten dichters te horen krijgt. De een zal je meer aanspreken dan de ander, er is een hoop veelzijdigheid! En zo krijg je eens de kans om wat te horen en je op dit gebied te orienteren.
Het toetje van de avond was waar ik het laatste kwartier doorbracht. In het cafe de NDRGRND waren er poetracks. Ik stelde me een vaag gebazel voor op elektronische muziek, maar het bleek ontzettend leuk te zijn! Drie artiesten droegen of zongen gedichten voor terwijl ze zichzelf begeleidde op de gitaar. Het pakte ontzettend goed uit, en ik was enthousiast!
Als afsluiter was er een afterparty georganiseerd. Veel studiegenoten bleken op het festival af te komen. Na nog een paar gedichten aangehoord te hebben speelde er nog een gezellige band met vrolijke toetermuziek. Al met al een geslaagde avond dus!

Geen opmerkingen:

Volgers