16 jan 2012

Start to run Part 1


Het lijkt me heerlijk, buiten een stuk rennen en waarbij ik me alleen hoeft te concentreren op mijn voetstappen en ademhaling. Waarbij je alles langs je ziet trekken. De natuur aan me voorbij, de zorgen langs me heen. Muziekdopjes in en rennen maar. Dan kan alles in mijn hoofd zichzelf weer even op een rijtje zetten, en kan ik wat ruimte vrijmaken voor nieuwe ideeen.

Hardlopen schijnt ook verslavend te zijn, na een stukje lopen kan je in een echte runnershigh terecht komen. Dat klinkt heel spannend, en dat is het vast ook. Je lichaam maakt een stofje aan door het hardlopen waardoor je je goed voelt. Je wilt meer en vaker rennen, en daarnaast is het ook nog eens gezond!

Ik doe nooit enige echte lichaamsbeweging, behalve wat stampen op de zaterdagavond komt het eigenlijk niet. Na per ongeluk wat artikelen over hardlopen te hebben gelezen, want nee ik was niet opzoek naar een sport, besloot ik het dan toch maar eens te proberen. Maarja hoe komt een mens dat nog geen halve minuut kan rennen in een echte runnershigh?

Via internet downloadde ik de Start To Run lessen met Evy. Nooit van gehoord? De zwoele, Belgische Evy vertelt je wat je moet doen en dat wisselt ze af met rustige en snelle muziek. Na 28 lessen moet ik 5 km kunnen rennen. Dat lijkt me wel wat! Ik heb de eerste week achter de rug en voel me goed!

Gnibbelend begon ik aan de les. Hey, zie mij nou lopen met mijn koptelefoon in een idioot hardlooppakje. Maar ik gloeide van trots (en zweette van de warmte) toen ik thuis kwam. Dit ga ik volhouden!


Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Volgers