14 feb 2014

DIY Muts en Selfie

Selfies, ik vind het een dingetje. Deze muts heb ik al een paar weken terug gehaakt en daar wilde ik al meteen een artikeltje aan wijden. Maar hoe doe je dat, zonder passend plaatje. En ja ik weet ook, foto's met een gezicht zijn veel leuker om naar te kijken. Dus het moest een selfie worden.

Op Instagram en Facebook zie ik regelmatig ongegeneerde selfies voorbij komen. Opgetrokken wenkbrauwen, bolle ogen, getuitte lippen alles is even schaamteloos geposeerd. Hier en daar wordt misschien een wallletje weg en blushje erbij geshopt. Als ik naar selfies van anderen kijk word ik er soms verlegen van. Ik stel me altijd voor hoe ze de foto gemaakt hebben. Thuis op de bank met mobieltje in de aanslag. In de keuken omdat het licht daar goed is? Vanuit bed met een glorieus ochtendkapsel? Natuurlijk is de eerste nooit goed en is men vast pas na tien plaatjes tevreden. Alleen met jezelf in een ruimte met een telefoon. Selfies zijn eigenlijk best wel intiem. En ze verraden hoe we onszelf het mooist vinden. Met grote ogen, met een strak gezicht zonder onderkin. Als ik het zelf probeer stoor ik me ineens aan die moedervlek op me kin. En heb ik altijd van die gekke wallen? Nooit eerder viel het me zozeer op. En natuurlijk was het eerste plaatje niet meteen goed.

Maar goed de muts, daar was het eigenlijk om te doen. Zelf gehaakt, heel makkelijk! Ik nam verschillende kleuren wol en haakte in een avondje (en een uurtje in de ochtend) deze vrolijke muts. Omdat ik verschillende draden tegelijk op de haaknaald nam ging het lekker snel. En door de hele muts heb ik een gouddraadje verweven. Inmiddels ben ik begonnen met een bijpassende sjaal, maar dat gaan toch niet zo snel. Wie weet.. als die eenmaal af is ben ik klaar voor een tweede reeks selfies.

Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Volgers