16 nov 2013

ByDanie StyleBook

Eerlijk gezegd: net als iedere andere vrouw droom ik van een garderobekast die uitpuilt van de prachtstukken, kleurrijke items, hippe printjes en een explosie aan accessoires. Vaak genoeg vraag ik mezelf af of ik oppervlakkiger ben dan ik zou willen, ik kan het in ieder geval niet ontkennen: ik hou gewoon van mooie kleding. Maar mooie kleding kan je ontwerpen, kopen, aantrekken en in je kast hangen. Maar wil je een echt toffe outfit aan? Dan moet je gaan 'stylen'.
Stylen. Kan ik dat ook? Ik vind het leuk als ik erachter kom dat mijn nieuwe blouse perfect staat bij mijn glittergiletje wat al een paar jaar in de kast hangt. En dat vergane glorie soms na een paar jaar toch wel weer geinig is als je het net een beetje anders draagt. Het boek van Danie Bles inspireert tot zulke ideeën.

Ik hou van de stijl van Danie Bles. Ze kleedt bekende Nederlanders maar runt daarnaast een bekende blog, fashionmagazine en eigen kledinglijn. Hoe commercieel ze ook is, het inspireert me. Uit haar laatste style guide heb ik dan ook werkelijk de informatie opgezogen. Al die kleding, alle feitjes, alle interviews ik ken het uit mijn hoofd. Ik smulde dan ook van de gedachte dat ze met een boek zou komen. BOEK! Dat is iets met genoeg pagina's aan  informatie dat er een werkelijke kaft om past. Ik.MOEST.het.hebben.en.wel nu.

En kort na de lancering kocht ik het. Het leest als een tijdschrift (maar dan ietsje duurder) en staat vol ByDanie nice-to-know-information .Ik smulde weer van de afbeeldingen, van de stijliconen en van de inspirerende interviews. Het hoge gehalte van Danie Bles-verheerlijking (en BFF Sylvie) en haar glamour leven liet ik maar toe. Eerlijk is eerlijk, eigenlijk brengt het boek weinig nieuwe informatie. En als je wel eens eerder een boek over styling hebt gelezen zoals La Parisienne, dan hoef je het voor de tekstuele inhoud niet te kopen. Maar toch, dit was weer in een ander jasje gestoken. Een ByDanie jasje welteverstaan. En daar kan weinig tegen op.

Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Volgers