16 okt 2013

LIFE Alles komt goed


Ik reis al ruim twee jaar bijna iedere dag op en neer naar Utrecht. Soms, op een regenachtige dag, of als het leven even tegen zit dan kijk ik altijd uit naar het lichtpuntje van mijn reis.
Vlak voor station Utrecht tuur ik uit het raam, opzoek naar de graffiti tekst geschreven op een kale betonnen muur. De woorden die mij en andere oplettende reizigers, gemoedelijk toespreken want 'alles komt goed'.
Op chagrijnige dagen denk ik 'rot op' maar de wijze man die deze eenvoudige tekst op de muur kalkte blijkt achteraf altijd gelijk te hebben. Het is wit, groot en duidelijk op een kale betonnen muur, als ik weer eens verdwaal in mijn gepieker haal ik het vaak voor de geest. Want in die twee jaar op en neer naar Utrecht, is me wel duidelijk geworden dat zowel kleine als grote dingen uiteindelijk allemaal wel op zijn plek vallen, en dus 'alles goed komt.'

En nu, net op het moment dat ik besloot een foto te nemen van deze tekst, blijkt dat grote bulldozers het muurtje met de tekst hebben platgewalst, en ik het dus slechts in gedachte nog voor de geest kan halen. Inmiddels vraag ik me af, wie is de maker van deze tekst eigenlijk? Wat had deze persoon in het achterhoofd toen de woorden op de  muur werden gekalkt? En hoeveel andere reizigers werden dagelijks gesteund met de gedachte dat alles uiteindelijk wel goed kwam? Hoeveel glimlachen zijn er op gezichten getoverd, en hoeveel reizigers denken net als ik nog vaak terug aan deze muur? Spread the word! Alles komt goed.


Follow my blog with Bloglovin

4 opmerkingen:

Mama zei

Nou reis ik toevallig ook regelmatig via Utrecht en de tekst is me nooit opgevallen. Wat jammer dat je niet dè foto hebt kunnen maken. Ik heb wel gezocht op google etc., maar helaas... Misschien een oproepje sturen naar de Metro of de Spits Heb je daar nog geen connecties?

Carlijn zei

Ik ken hem, het muurtje met de tekst! Je schrijft leuk! Liefs

Carlijn zei

Ik ken hem, het muurtje met de tekst! Je schrijft leuk! Liefs

Carlijn zei

Ik ken hem, het muurtje met de tekst! Je schrijft leuk! Liefs

Volgers