29 sep 2013

LIFE Janna Schra & Maaike Ouboter in Luxor Live



Het optreden van Janna Schra in De Wereld Draait Door herinnerde mij er weer aan hoe leuk ik haar muziek vond in de band Room Eleven. Even googlen, en ja hoor ze trad op in Luxor Live in Arnhem. Ik ronselde wat vriendinnen en de kaartjes waren al snel in de pocket. Ik was wel toe aan een avondje uit.

Het was mijn eerste keer in Luxor Live, een lief zaaltje voor intieme concertjes maar groot genoeg om het erg vol te proppen met te veel mensen. Ik was even vergeten dat als je naar een concert gaat, je altijd moet proberen om vooraan te staan, of in ieder geval ergens met goed zicht. Wij hadden uitzicht op drie grote mannenhoofden, waar tussen de schouders van de heren mijn vriendinnen en ik gluurde naar het podium. Als een van de heren voor ons van been wisselden, want het was best lang staan, dan wisselden wij allemaal op ons andere been om via de andere schouder mee te kijken.
En zo ging het dan, op een gegeven moment kreeg ik door dat als ik mijn rechteroog dicht kneep ik niets meer zag vanwege het hoofd van degene voor mij, en als ik links dicht kneep ik met rechts wel zag. Dus knipogend en wiebelend van het ene been op het andere, volgde ik het optreden.

Janne Schra zag er mooi uit, inspirerend om naar te kijken. Haar muziek is bijzonder en erg 'eigen', soms werd het mij wat de psychedelisch maar soms kon ik er écht van genieten. De mooiste verassing van de avond was Maaike Ouboter, die 'slechts' het voorprogramma vulde.

Maaike Ouboter, ik had er nooit van gehoord. Maar misschien ken je haar van het programma 'beste singer songwriter' waar ze dit prachtige pareltje van de Nederlandse muziek liet horen. Maar ze heeft nog veel meer mooie liedjes, die allemaal volgepropt zijn met leuke Nederlandstalige poëtische tekstjes, klik daarvoor hierhier en hier.

PS. De foto's van de avond zijn nogal mislukt. Deze hierboven was nog het beste.

Follow my blog with Bloglovin

1 opmerking:

Carlijn zei

Leuk! Vervelend is dat he, tegen mannenhoofden aankijken. Ik wring mijzelf meestal door de menigte heen en dan sta ik met camera vooraan genieten + mooie foto's. Misschien de volgende keer :)? haha

Volgers