7 jul 2013

DIY Statement Ketting

Speciaal voor al mijn bloglezers, waarschijnlijk niet meer dan vier, maakte ik deze selfie. Inclusief zondagmiddagwallen én mijn unieke statement ketting! Hij is mooi geworden, al zeg ik het zelf. Al eerder schreef ik dat ik graag deze ketting van WeLoveMusthaves wilde namaken. Daarin ben ik toch heel aardig geslaagd.

De materialen kocht ik in de hippe kralenwinkeltjes van Den Haag. Het barst daar werkelijk van de hobbywinkels, in Arnhem ken ik er wel geteld één. Ik heb alle kraaltjes en materialen los gekocht en het is de vraag of dat goedkoper is dan de WeLoveMusthave ketting te bestellen. Maar mijn ketting is wel helemaal uniek en ik vind hem mooier dan de originele versie!

Wat heb je nodig?
1. Mooie gouden muntjes of andere bedeltjes. Ik vind deze echt heel mooi en de kleur goud vind ik ook precies goed. Ik heb ze uit een kralenwinkeltje in Den Haag. 
2. Heel veel kleine kraaltjes, op internet kan je zoeken op rocailles. 
3. Staaldraad, dit is vrij stevig draad wat mooi mee buigt.
4. Knijpkraaltjes. Dit zijn kraaltjes die je kan vast knijpen op het draad. Het is niet mogelijk om in staaldraad knoopjes te leggen en door knijpkraaltjes kan je beginnetjes en eindes maken.
5. Splitters ofwel verdelers. Dit zijn lange smalle staafjes met meerdere gaatjes. Ik heb vier verdelers met zeven gaatjes gebruikt.  De verdelers houden alle kraaltjes goed op hun plek.
5. Ringetjes om de draden aan het slotje te maken
6. Het slotje als sluiting. Ik heb een langwerpig slotje gebruikt wat inschuifbaar is. Doordat het slotje langwerpig is blijven alle strengen mooi op hun plek.
Mocht je ook zo'n mooie ketting willen maken, houd dan rekening met de ronde vorm. De buitenste strengen moeten langer worden dan de binnenste strengen. Hierdoor valt de ketting mooi rond en vallen de strengen niet over elkaar heen. Toch is het lastig om alle strengen netjes naast elkaar te houden in plaats van over elkaar, zoals je ziet op de foto's.

Ik ben in ieder geval erg blij met het resultaat. Snel aan de slag met een paar bijpassende armbandjes. Ik heb nog wat kraaltjes over en wil graag aan de slag met friendship bracelets. Maar eerst bakken in de zon en dan staat ie vast extra mooi! 

6 opmerkingen:

Anouk zei

Leuk gedaan floortje

koenemeloen zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Floortje zei

YES eindelijk reacties :-)

Anoniem zei

wat een super mooie blog Floortje!!

Anoniem zei

groetjes van Doris

Maike zei

Echt mooi floor! Hoop hem binnenkort in het echt te kunnen bewonderen!

Volgers